Vilka står bakom earstore?

Hur beställer jag ett nytt lösenord?

Mina gamla inloggningsuppgifter fungerar inte?

När får jag beställda varor?

Kan jag beställa varor till en anhörig?

Hur levererar ni beställda varor?

Kan jag kontakta er om frågor uppkommer om hur produkterna fungerar?

Kan ni leverera till andra länder än Sverige?

Vad händer om jag ångrar mig och vill lämna tillbaka produkten?

Säljer ni även hörapparater och individuella hörselskydd?

Hur vet jag vilka batterier jag skall ha till min hörapparat?

Kan jag besöka Earstore?

Kan ni leverera till företag och organisationer?

Hur ska jag förvara mina batterier?

Hur betalar jag för mina varor?

Vilken kvalitet har de produkter som säljs på Earstore?

Ingår moms?

 

Vilka står bakom earstore?

Svar: Transistor-gruppen består av produktbolaget AB Transistor Sweden som företräder ett brett utbud av hörteknik med både egenutvecklade produkter och tredjepartsprodukter. AB Transistor Sweden levererar även distansförsäljning via earstore.se. Du kan läsa mer om vårt arbete här Om oss. Du är välkommen att höra av dig till oss både som privatperson och professionell. Vi levererar hörteknik och hörselskydd till både privatpersoner, hörselvård, företag och offentlig sektor. 

 

Hur beställer jag ett nytt lösenord?

Svar: Om du aldrig har beställt på vår nya sida dvs din senaste inloggning var innan 2018-05-28 så kan du välj att skapa ett nytt konto genom att kryssa i rutan Skapa inloggningskonto när du genomför din beställning. Då skapas ett nytt konto och ett lösenord skickas till din epostadress. Har du du däremot skapat ditt konto efter 2018-05-28 så beställer du ett nytt lösenord genom att klicka på Logga In uppe i högra hörnet. Då öppnas en inloggningssida. Nedanför Epostadress och lösenord finns en länk som heter Jag har glömt mitt lösenord eller så klickar du på denna länk direkt:  Jag har glömt mitt lösenord Där kan du fylla i din epostadress och klicka på Begär nytt lösenord. Då skickas ett epostmeddelande till dig med ett nytt temporärt lösenord som du sedan själv kan byta till något enklare när du loggat in. 

 

Mina gamla inloggningsuppgifter fungerar inte?

Svar: Du behöver inte dina gamla inloggningsuppgifter utan om du vill ha ett konto hos oss så klickar du i rutan Skapa inloggningskonto när du kommer till kassan så skickas ett nytt temporärt lösenord som du sedan själv kan ändra. 

Du behöver dock inte logga in för att handla utan kan handla som gäst. Fördelen med att skapa ett konto är att du kan se dina ordrar, ändra din adressuppgifter och i framtiden kommer det komma fler och fler funktioner för vad du kan göra. 

När får jag beställda varor?

Svar: Varor som finns i lager skickas alltid senast nästkommande helgfri vardag. Varor som beställs före klockan 13.00 och finns i lager skickas alltid samma dag. Beställningsvaror tar oftast mellan 3-10 dagar och i sällsynta fall kan längre leveranstid förekomma, men isåfall meddelar vi alltid kunden via e-post om fördröjningen. Oftast skickas varorna med vanligt brev eller Postnord Varubrev och det tar ca 1-2 arbetsdagar för dem att komma fram. 

 

Kan jag beställa varor till en anhörig?

Svar: Ja. Det går att få varorna skickade till en annan leveransadress är din. Du kan tyvärr inte välja Klarna som betalsätt då utan måste välja att betala med kort via Paypal isådana fall. Du byter betalsätt genom att klicka på Betala med annat betalsätt? Klicka här! Högst upp till höger i kassan. 

 

Hur levererar ni beställda varor?

Svar: Varor levereras alltid kostnadsfritt med post hem till dig. Mindre beställningar går med vanliga brev medan större beställningar skickas med Postnord Varubrev, mypack home small eller collect som du sedan får lösa ut hos närmaste ombud. 

 

Kan jag kontakta er om frågor uppkommer om hur produkterna fungerar?

Svar: Absolut. Ni är välkomna att kontakta oss på telefon, chat eller e-post. Vår inom hörsel utbildade personal har lång erfarenhet av anpassningar av olika produkter och hjälpmedel. Använd gärna chatten som ni hittar nere i högra hörnet för snabba svar under kontorstid. 

 

 Kan ni leverera till andra länder än Sverige?

Svar: Ja. Vid leverans utanför Sverige tillkommer dock fraktkostnader och vi tar då endast emot kortbetalningar. Till en början levererar vi endast till Danmark och Finland via hemsidan, vill du beställa med leverans till något annat land är du välkommen att kontakta oss per epost eller chat.  

 

Vad händer om jag ångrar mig och vill lämna tillbaka produkten?

Svar: Earstore.se tillämpar Distansavtalslagen och du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta under förutsättning att produkten är i oförändrat skick (dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad). Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.

Här kan du läsa allt du behöver veta om eventuella Leverans- och köpvillkor 

 

Säljer ni även hörapparater och individuella hörselskydd?

Svar:Ja det gör vi, via våra privata kliniker Bra Hörsel som finns i Stockholm och Göteborg. Mer information finns här på: www.brahorsel.se eller på telefon 08-442 48 90

 

Hur vet jag vilka batterier jag skall ha till min hörapparat?

Svar: Olika batterier har olika färgkoder. Storlek 10 har färgkod gul, storlek 13 har färgkod orange, storlek 312 har färgkod brun och storlek 675 har färgkod blå. En komplett guide till vilken storlek som motsvarar vilken bland olika märken hittar du här earstore.se/info/horapparatsbatterier/

 

Kan jag besöka earstore?

Svar: Vi har ingen butik utan endast en webshop. Men om det är bråttom med produkten så kan du kontakta oss och se om det går att hämta upp den på vårt kontor på Bergkällavägen 23 i Sollentuna, nära Infra City.

Om ni vill köpa en produkt på earstore så måste ni alltid först kontrollera med oss att den finns i lager, så ni inte riskerar att ta er hit i onödan.

 

Kan ni leverera till företag och organisationer?

Svar: Ja, det går att beställa via företag. Ni kan endera betala med kort direkt via Paypal eller betala via Klarna. Är ni en myndighet eller större företag som ej kan handla via Klarna eller kort var vänlig kontakta oss per epost för att lägga beställningen manuellt. 

För större beställningar vänligen kontakta oss för individuell offert.

 

Hur ska jag förvara mina batterier?

Svar: Batterierna är av typen Zink-lufts batterier och bör förvaras i rumstemperatur. Undvik solsken och fuktiga miljöer. 

Klisterlappen på baksidan av batterierna ska ej tas bort förräns precis innan de ska användas, då borttagandet aktiverar batteriet. Om klisterlappen väl är borttagen går det ej att sätta dit klisterlappen igen för att stoppa förbrukningen. Oavsett om hörapparaten används eller inte så drar batteriet en liten mängd ström.

Ta ej ur batterierna ur sin förpackning innan de ska användas. Förpackningen skyddar batterierna så att de inte oavsiktligt aktiveras. De får ej förvaras lösa tillsammans, då de kan aktiveras och batterierna förbrukas utan att användas. 

 

Hur betalar jag för mina varor?

Svar: Betalning sker endera via faktura via Klarna eller via kortbetalning. 

När du valt Klarna Checkout som betalsätt kan du sedan själv välja om du vill betala med fakturan inom 14 dagar, om du vill skjuta på betalningen eller delbetala. Observera att när köpet väl gått igenom så kan betalning uteslutande ske till Klarna och vi kan inte påverka eller ändra betalsätt. 

Du kan även välja att betala med kort och vi tar emot de flesta vanliga kort.

Här hittar du våra fullständiga betalvillkor. 

 

Vilken kvalitet har de produkter som säljs på earstore?

Svar: Vi har valt att arbeta med de bästa leverantörerna av produkter och hjälpmedel. Vi följer hela tiden marknaden efter nya bra produkter. Vår ambition är mycket bra produkter till mycket bra priser.

 

Ingår moms?

Svar: Moms är inkluderat i alla priser och inga extra avgifter tillkommer vid leverans inom Sverige. Momsen specificeras alltid i kassan samt på fakturan och orderbekräftelsen.  

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter