Byten och returer

Distansavtalslagen ger dig som kund rätt att utan speciell anledning ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp, vid felplock står vi för returfrakten. Varan ska returneras i det exakta skick som den mottogs. Om varan returneras använd, skadad eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris. Ångerrätt gäller inte för förbrukningsvaror med bruten försegling och kan inte återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (till exempel batterier, hörselskydd, domer, vaxfilter). Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 14 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera att produkten är returnerad. Så fort vi fått varan och skicket godkänts betalas dina pengar tillbaka med samma betalningssätt som vid köpet. 

  Kontakta oss
Börja med att kontakta oss via [email protected] och berätta om din retur. Ange kundnummer eller ordernummer så att vi kan identifiera vilken order det rör sig om.
För reklamation skapar du ett reklamationsärende här. 

  Förbered ditt paket
Packa ner de varor du vill returnera, gärna i samma emballage som de levererades i. Fyll i returblanketten som du fick med i din beställning och bifoga tillsammans med din retur. Detta är mycket viktigt för att vi ska kunna härröra returen till rätt kund. Glöm ej att frankera då det är du som står för returfrakten vid byte och retur. Du kan även köpa en returfraktsedel från oss genom att klicka här!

Skicka till adress:

AB Transistor Sweden
Bergkällavägen 23 
192 79 Sollentuna

  Lämna in ditt paket
Lämna in ditt paket till närmaste postombud eller brevlåda vid mindre försändelser.

  Återbetalning
När vi har granskat skicket betalas dina pengar tillbaka med samma betalningssätt som vid köpet. Detta kan ta upp till 14 dagar.

Felexpedierad vara:
Om en vara är felexpedierad ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail [email protected] så vi kan rätta till felet. Earstore.se står då för returfrakt av den felaktiga varan. Mer information om hur du går tillväga får du i kontakten med oss.

Kontakt
Har du frågor angående din retur/reklamation är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Betalningsärenden gällande Klarna hänvisas till:
Klarna AB

www.klarna.se
08 - 120 120 10

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Våra tjänster
Moms visas: