Fri frakt gäller alltid till privatpersoner inom Sverige när ni väljer vår standardfrakt.

Minsta beställningsvärde som expedieras är 74 kr

Varor som finns i lager skickas alltid senast nästkommande helgfria vardag från vårt lager.

Beställningar som läggs senast klockan 13.00 vardagar och alla varorna finns i lager, skickas alltid samma dag från oss. Varor som är beställningsvara tar mellan tre och tio arbetsdagar extra att leverera. Ett epostmeddelande skickas alltid i samband med leverans. Om delar av din leverans är restnoterad så dellevererar vi inte om vi inte kommit överens om det med er speciellt. Vill du att vi dellevererar din order, kontakta oss.

Vi använder oss av två huvudsakliga leveranssätt som är fraktfria för er som kund.

A. Brev: Ordrar som får plats skickas i brev direkt hem till din brevlåda

B. Paket: Ordrar som inte ryms i ett brev skickas som Postnord Varubrev eller Postnord MyPack Home Small och lämnas endera i ditt postfack eller hämtas ut på närmaste utlämningsställe om skrymmande.

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 10 dagar., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Vid leverans utanför Sverige tillkommer alltid frakt, den aktuella fraktkostnaden syns direkt i kassan. Varan skickas då alltid som rekommenderat brev och vi godkänner endast kortbetalning via Paypal för beställningar utanför Sverige.

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.

Ångerrätt

Earstore.se tillämpar Distansavtalslagen och du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta under förutsättning att produkten är i oförändrat skick (dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad). Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Vill du åberopa ångerrätt eller öppet köp vill vi att följande beaktas:

Anmälan om kundretur via epost till vår kundtjänst på info@earstore.se inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den. Ange ordernummer samt orsak till returen.

Invänta svar från kundservice och returnera sedan beställningen enligt instruktioner, det är alltid du som står för returfrakten vid utnyttjande av ångerrätten.

Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.

Returnera varan i produktkartongen med det avsedda inneremballaget. Produkter SKA returneras i den ytterkartong eller minst likvärdigt emballage som produkterna levererades i, inga returer där produkten endast skickas in i sin originalkartong utan extra skydd kommer att godkännas utan avdrag.

Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör såsom fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier, förpackning och inneremballage m.m. skall medfölja returen.

Reklamation:

På alla våra produkter gäller 1 års garanti avseende fabrikationsfel. Förbrukningsvaror som exempelvis batterier och hörselskydd är undantagna från detta.

Om något fel uppstår på din produkt kontakta kundtjänst via info@earstore.se och beskriv felet på din produkt. Uppge alltid ordernummer och vilken vara det gäller.

Invänta svar från kundservice och returnera sedan beställningen enligt instruktioner. 

Vi försöker först och främst att reparera din vara, om det inte går att reparera kan den bytas ut mot en ny istället.

Återbetalningsskyldighet:

Om du utnyttjat din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan.  Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler återbetalas inte kundens leveranskostnad vid val av annat är standardleveranssätt. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Tvistlösning

Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer. Du kan även läsa mer på EU sidan om tvistlösning på nätet här http://ec.europa.eu/odr

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter