1. Leveransvillkor
2. Ångerrätt/Reklamation
3. Betalningsalternativ
4. Rabattkoder
5. Lagring av personuppgifter
6. Behandling av personuppgifter
7. Kreditupplysning
8. Cookies
9. Produktomdömen och recensioner
10. IP-nummer och domänadress
11. SMS-utskick
12. Tvist
13. Trygg E-handel
14. PriceRunner Köpgaranti
15. Feltryck
Earstore.se drivs utav AB Transistor Sweden. Dessa köpvillkor gäller när du som konsument genomför ett köp via earstore.se. Ditt köp innebär att avtal ingås mellan dig och AB Transistor Sweden med organisationsnummer. 556870-1428. Genom att acceptera Villkoren förbinder du dig att följa Villkoren i sin helhet. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor.
1.1 Fri frakt gäller vid beställningar från 199 kr inkl moms till privatpersoner inom Sverige när ni väljer vår standardfrakt.
1.2 Lagerförda produkter skickas närmaste helgfria vardag efter din beställning. Detta gör att du normalt har dina produkter inom 2-4 vardagar. Varor som är beställningsvara tar mellan tre och tio arbetsdagar extra att leverera. Ett epostmeddelande skickas alltid i samband med leverans. Om delar av din leverans är restnoterad så dellevererar vi inte om vi inte kommit överens om det med kunden. Vill du att vi dellevererar din order, kontakta oss.
Beställningsvaror tar mellan tre och tio arbetsdagar extra att leverera. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi att meddela dig. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning utan kostnad. Ett e-post meddelande skickas alltid i samband med leverans. Om delar av din leverans är restnoterad så dellevererar vi inte om vi inte kommit överens om det med kunden. Vill du att vi dellevererar din order, kontakta oss.
1.3 Prenumerationer
För automatisk och återkommande leverans kan du välja att prenumerera på en produkt. Du väljer själv om du vill ha leverans ”varje månad”, "varannan månad" eller "varje kvartal". Du får produkten levererad omgående och sedan samma datum varje period tills dess du väljer att avsluta prenumerationen. Du kan när som helst ändra eller avsluta din prenumeration utan kostnad senast vardagen innan din ordinarie leveransdag. Vill du ändra, göra uppehåll eller avsluta prenumerationen gör du detta genom att skicka ett mail till [email protected] eller ringa kundservice på 08-442 48 99. Läs mer om prenumerationer här.
1.4 Beställningsvara
Vi strävar efter att ha så mycket som möjligt på vårt eget lager, men en viss andel av vårt sortiment är beställningsvaror. Så fort vi får din order gör vi en beställning hos vår leverantör. Om leveransen skulle bli försenad eller om produkten inte längre finns tillgänglig hos leverantören kommer vi att kontakta dig via e-post. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att kreditera ditt köp.
1.5 Leveranstid
Beräknad leveranstid varierar och står att läsa i varje produktbeskrivning. Vid köp av flera varor med olika leveranstider, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. Så snart en vara är på väg till dig skickar vi en bekräftelse via e-post. Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. Du kan när som helst helt eller delvis avboka din beställning om vi inte håller våra utlovade leveranstider. Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.
1.6 Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Postnord. Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar. Observera att i samband med helgdagar och semestertider eller andra tillfällen då bemanningen är begränsad kan leveranstiden bli längre än utlovat. Alla leveranstider är en uppskattning då mycket kan hända från leverantörerna och fram till oss, produkter kan även vara slut hos leverantör utan att vi får ett datum för ny leverans, earstore.se tar inget ansvar för eventuell olägenhet som en lång leveranstid kan orsaka.
Längre leveranstid kan förekomma för enskilda postnummer:
Delas ut inom 1 vardag i postnummer | Delas ut inom 1 till 2 vardagar* i postnummer | Delas ut inom 2 vardagar i postnummer |
100 00–399 99 | 400 00–519 99 | 890 00–989 99 |
520 00–819 99 | 820 00–889 99 |
*= Merparten av försändelserna levereras normalt första vardagen efter beställning lämnat vårt lager.
Vi använder oss av två huvudsakliga leveranssätt:
A. Brev: Ordrar som får plats skickas i brev direkt hem till din brevlåda.
B. Paket: Ordrar som inte ryms i ett brev skickas som Postnord Varubrev eller Postnord MyPack Home Small och lämnas endera i ditt postfack eller hämtas ut på närmaste utlämningsställe om skrymmande.
1.7 Frakt utrikes
Vid leverans utanför Sverige tillkommer alltid frakt, den aktuella fraktkostnaden syns direkt i kassan (gäller köp inom Norden). Varan skickas då alltid som rekommenderat brev och vi godkänner endast kortbetalning via Payson för beställningar utanför Sverige.
1.8 Skada
Det är vi som står för transportrisken det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Har du öppnat paketet och upptäcker skada, kontakta kundtjänst.
1.9 Åldergräns
För att kunna handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans samtycke för att beställa från oss.
2.1 Earstore.se tillämpar distansavtalslagen och du som kund har rätt att utan speciell anledning ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan.
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp, vid felplock står vi för returfrakten. Varan ska returneras i det exakta skick som den mottogs. Om varan returneras använd, skadad eller förändrad mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Sådant prisavdrag kan uppgå till varans totala pris. Ångerrätt gäller inte för förbrukningsvaror med bruten försegling och kan inte återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (t ex. Batterier, hörselskydd, domer, vaxfilter). Det är alltid 1 års garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar. Garantin gäller ej vid handhavandefel.
Vill du åberopa ångerrätt eller öppet köp vill vi att följande beaktas:
Du har också möjlighet att utöva din ångerrätt genom att skicka den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram: Ångerblankett.
Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tog emot meddelande om att du önskar ångra varan. Vi kontrollerar dock alltid att vi har mottagit och undersökt den returnerade varan innan återbetalning sker. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet.
Det är du själv som ansvarar för att produkten kommer fram i det skick som du mottog den. Vi rekommenderar att returnera med spårbarhet då det är du som ansvarar för att produkten kommer fram oskadd. Vi ansvarar inte för förlust eller eventuella skador som uppkommer under transporten. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (efter ca 14 dagar), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
2.3 Reklamation
Du har som konsument rätt att reklamera en vara för ursprungliga fel i tre år. Varans fel ska anmälas så snart som möjligt eller så snart felet borde ha upptäckts. Om felet anmälts inom två månader så anses detta alltid som skälig tid. earstore.se står för alla omkostnader gällande reklamationer mot tillhandahållande av kvitto, detta kan exempelvis gälla frakt eller bensinkostnader beroende på hur varan återlämnas. Om något fel uppstår på din produkt, kontakta kundtjänst via [email protected] och beskriv produktfelet. Uppge alltid ordernummer och vilken vara det gäller. Invänta svar från kundservice och returnera sedan beställningen enligt instruktioner. Vi försöker först och främst att reparera din vara och om detta inte går kommer den att bytas ut mot en ny. Du kan ha en skyldighet att ersätta earstore.se vid en icke- godkänd reklamation, t.ex. ersättning för returfrakt eller andra administrativa kostnader.
2.4 Hanteringstid
Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 14 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera att produkten är returnerad.
2.5 Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjat din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar förutsatt att vi inom denna tid fått varan i retur, eller ett kvitto på att varan sänts tillbaka. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som vid köpet. Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler återbetalas inte kundens leveranskostnad vid val av annat är standard leveranssätt. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
2.6 Tvistlösning
Om du tycker att en vara du har köpt hos oss är felaktig men vi inte håller med dig så har vi en tvist. För att få denna tvist prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer. Du kan även läsa mer på EU sidan om tvistlösning på nätet här http://ec.europa.eu/odr
I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.
Med Klarna erbjuder vi dig att betala din order först när du mottagit din beställning. En perfekt service som tillåter dig att kontrollera varorna innan du betalar för dem. Fakturan skickas till din angivna mailadress så fort försändelsen har lämnat vårt lager. Betalningstid är 30 dagar.
Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
(* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. Flygresor, evenemang och specialtillverkade varor).
Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Betalningsärenden gällande Klarna hänvisas till:
Klarna AB
www.klarna.se
08 - 120 120 10
Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här.
Fakturabetalning
Vid betalning mot faktura tillkommer en expeditionsavgift på 49 kr. Fakturan skickas tillsammans med varorna.
Du har 30 dagar på dig att betala din faktura räknat från den dagen vi skickade din beställning.
Allmänna villkor för rabattkoder:
Vi kan komma att använda dina personuppgifter för följande ändamål:
Vi registrerar dina uppgifter för att kunna genomföra ditt köp och för eventuella framtida krav samt för att förse dig med vår service. Vi lagrar uppgifter om ditt namn, din e-postadress, postadress, leveransadress (om annan än postadressen), ditt personnummer och ditt telefonnummer. Personnummer är ett krav för att vi ska kunna erbjuda dig köp mot faktura, om du inte vill ange personnummer går det bra att istället välja kortbetalning som betalsätt.
Vi kommer att använda oss av uppgifterna som du tillhandahåller oss för att hantera din order och till att förse dig med den service och information som vi erbjuder på vår webbsida. Dessutom kommer vi att använda informationen som du förser oss med för att administrera ditt konto hos oss, verifiera och genomföra betalningstransaktioner för de köp du gör, skicka information till dig som vi tror du tycker är användbar eller som du har beställt från oss, inklusive information om produkter och tjänster, förutsatt att du inte har motsatt dig att bli kontaktad av oss. Om du inte vill ha några meddelanden från oss, kan du avbeställa detta när som helst. Vi kommer endast att överföra dina kontaktuppgifter till tredje person för att kunna leverera en produkt till dig, det sker idag via Postnord och deras tjänst Pacsoft.
Betalningar som du gör via hemsidan kommer att behandlas av vår serviceleverantör Klarna eller Payson. Känslig information såsom kontokortsnummer lagras inte av earstore.se utan skickas endast vidare till kreditkortsföretaget. Överföringen dit är krypterad.
Dina orderuppgifter lagras hos oss och du kan komma åt informationen genom att logga in på ditt konto på hemsidan, om du valt att skapa ett konto. Det går också att handla som gäst. Här kan du se dina ordrar och administrera dina adressuppgifter. Det är upp till dig att hantera dessa personliga uppgifter på ett konfidentiellt sätt och du bör inte lämna ut ditt lösenord till någon annan. Vi kan inte åta oss något ansvar för missbruk av lösenord, såvida missbruket inte är vårt fel.
Earstore.se följer naturligtvis den nya Dataskyddsförordningen, GDPR, du kan läsa mer om hur vi arbetar med den här earstore-gdpr
När vi behandlar dina personuppgifter har du vissa rättigheter. Här följer en genomgång av vilka dessa rättigheter är, vad de innebär och hur du utövar dem.Din rätt till tillgång
Vi strävar efter att vara öppna med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i den personuppgiftsbehandling som vi gör i relation till dig har du rätt att begära att få tillgång till dina uppgifter. Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person.
Din rätt till rättelse
Har vi inte dina senaste uppgifter eller behandlar vi felaktiga uppgifter om dig? Då kan du begära att dina personuppgifter rättas. Om du har ett användarkonto hos oss har du möjlighet att själv gå in och uppdatera dina uppgifter, eller se din orderhistorik.
Din rätt till radering och begränsning
Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas eller begränsas, t.ex. om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med gällande lagstiftning.
Din rätt att invända mot vår behandling (inklusive rätt att invända mot direktmarknadsföring
Du har rätt att invända mot vår behandling (t.ex. den behandling som baseras på våra berättigade intressen). Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring om du invänder mot sådan behandling. Invänder du mot vår direktmarknadsföring kommer vi att sluta med alla former av utskick till dig. Om du fortfarande vill ha utskick i vissa kanaler behöver du inte invända mot all typ av marknadsföring. I dessa fall kan du välja att endast få erbjudanden från oss i de kanaler som du själv väljer, t.ex. via e-post, men inte sms. Du har rätt att invända mot ett beslut som har fattats genom automatiserad behandling när detta har rättsliga följder eller i betydande grad påverkar dig på liknande sätt. Detta gäller inte om beslutet t.ex. är nödvändigt för ingående eller fullgörande av ett avtal med dig (såsom vid kreditansökningar).
Din rätt att kunna återkalla ett lämnat samtycke
Har du lämnat samtycke till någon behandling som vi utför? I så fall har du rätt att när som helst återkalla detta. När du återkallar ditt samtycke kommer vi inte samla in nya uppgifter om dig för ändamålet som ditt samtycke avsåg, men vi har fortfarande rätt att behandla de uppgifter som vi samlat in om dig innan du återkallade ditt samtycke. Om det inte finns någon annan laglig grund som gör att vi behöver spara uppgifterna kommer vi att radera dem.
Din rätt till dataportabilitet
För den behandling som vi utför baserat på vårt avtal med dig eller om du lämnat ditt samtycke till en viss behandling kan du begära att få de uppgifter som du har tillhandahållit överförda till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportering).
Din rätt att kunna lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten
Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt har du också rätt att lämna in ditt klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten.
Hur utövar jag mina rättigheter?
Vill du utöva någon av dina rättigheter är du välkommen att kontakta vår kundservice. Du når oss på [email protected] eller via telefon 08 442 48 99.
Earstore.se förbehåller sig rätten att begära en kreditupplysning i enlighet med svenska kreditupplysningslagen (SFS 1973:1173), när vi går med på att ingå en kreditöverenskommelse med dig och skicka en faktura till dig i samband med att produkterna levereras till dig
Den här webbplatsen använder så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:
På earstore.se webbplats använder vi en "session cookie" för att tekniskt möjliggöra en varukorgsfunktion. Session cookies är en tillfällig cookie som inte lagras på din dator permanent utan försvinner så fort du avslutar din webbläsare. Väljer du att inte tillåta cookies kommer du inte kunna använda earstore.se varukorg eller slutföra ett köp.
Vill du ha information från earstore.se utan att använda dig av webbplatsen är du välkommen att kontakta earstore.se för hjälp med att beställa eller få information, [email protected] eller telefon 08-442 48 99.
Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.
Läs mer om vad cookies är och vad lagen säger.
Ditt omdöme om våra produkter är viktigt för oss då det hjälper oss att förbättra vårt produktsortiment och våra tjänster. Med ditt produktomdöme hjälper du även andra kunder med deras köpbeslut. Produktomdömet är avsett att tillhandahålla användbart och relevant innehåll till våra kunder. Ett omdöme hos earstore.se får endast göras av verifierade köpare. Vi skickar därför endast förfrågningar att lämna ett omdöme till våra kunder som har beställt produkter via vår e-handel. Du kan skriva en recension för alla produkter som du har köpt. Ditt omdöme bör vara autentiskt och baserat på din egen erfarenhet av en viss produkt inhandlat på earstore.se. Genom att lämna omdömen kring produkter på earstore.se ger du oss rättigheterna att publicera dem på andra kanaler och medier.
Omdömen som kommer att raderas:
Earstore.se gör besöksstatistik över bland annat:
Detta ger oss en bild av vad som kan förbättras, förändras eller tas bort.
Vi kan även se namnet på din domän och värddator, till exempel universitetet.edu eller telia.com. Vi sparar IP-numret från den dator (server) du använder, vilken browser du använder och vilket operativsystem. Undantaget är de sista siffrorna i IP-numret som anger geografisk plats. De tas bort.
Utöver IP-nummer sparar vi uppgifter om datum och tid då du kom in på vår webbplats och varifrån du länkade dig. Denna information används av vårt webbstatistikverktyg Google Analytics. I den hanteringen lämnas uppgifterna till Google. Uppgifterna används endast för att förbättra vår webbplats och för att presentera innehållet på ett bättre sätt för dig som besökare. Denna besöksstatistik innehåller inga uppgifter om eller kopplingar till födelsenummer, personnamn, e-postadress eller annan personlig information.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi är certifierade med kvalitetsmärkningen Trygg E-handel som innehåller bestämmelser för att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos earstore.se. Våra köpvillkor är ett komplement till tvingande lagstiftning och inskränker inte de rättigheter du har som konsument. Läs mer om Trygg E-handel här: www.tryggehandel.se.
Som medlem på PriceRunner skyddas ditt köp upp till 50.000 kronor om något problem inträffar. Denna Köpgaranti är kostnadsfri för dig som konsument och gäller på alla köp när du handlar hos oss. PriceRunner Köpgaranti gäller för dig som är privatperson och bosatt i Sverige. Garantin täcker händelser där butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar och avhjälper problem som uppstått inom 60 dagar. Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem är kostnadsfritt och tar mindre än tre minuter! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti
Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig som privatperson. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig. Ersättning betalas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. Besök PriceRunner för att ta del av kompletta villkor och regler och regler samt lista på undtantagna kategorier.
earstore.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls earstore.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att avbryta felaktiga beställningar, i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.
Ladda ner våra Köp- och leveransvillkor som PDF här.